Hvordan kan vi hjelpe deg?

FAQ

Behandlingsråd

Er det noen ekstra følsomme plagg?

Ja, det er det. Linbukser og bukser i PU - skinn/faux skinn. Vær ekstra var på å følge vaskeinstruksjonene og unngå tørketrommel.

Hvordan skal buksene mine vaskes?

Hver bukse har en en etikett med vaskeinstruksjoner, følg instruksjonene for å opprettholde buksens tilstand på best mulig måte. Vask alltid plagget innsiden ut og unngå tøymykner.

Krymper buksene mine i vasken?

Buksene våre blir vanligvis vasket under produksjonen, dette for å unngå at plagget krymper hjemme. Noen stoffer har imidlertid fortsatt en tendens til å krympe 1 eller 2 cm i vask. Følg alltid vaskeinstruksjonene og unngå tørketrommel, da dette kan ødelegge deres opprinnelige tilstand.

Bestilling / Leveranse

Hvor er pakken min?

Du vil finne en sporingslink i leveransebekreftelsen din som sendt til din e-post når ordren sendes fra oss.

Hvis lenken ikke fungerer, kan du alltid spore pakken din via fraktselskapets nettside. Deretter kopierer du sporingsnummeret ditt og limer det inn på rederiets hjemmeside.

Her sporer du pakken din via Bring: https://www.bring.no/

Hvor er pakken min sendt fra?

Alle våre produkter blir sendt fra Sverige (Sverige er en del av EU).

Hvor lang er leveringstiden?

Alle varer sendes direkte fra Sverige og leveringstiden tar vanligvis 2-5 virkedager til Norge.

Hvorfor har jeg ikke fått levert alle produktene jeg bestilte?

Noen ganger er lagersaldoen for en bestemt vare feil eller er utsolgt. Derfor er vi ikke i stand til å oppfylle ordren. Du vil motta en e-post fra oss med refusjonsbekreftelse for varen som mangler. Men hvis du av en eller annen grunn fortsatt blir belastet for varen som ikke er sendt, vennligst kontakt vår kundeservice.

Jeg har ikke mottatt en ordrebekreftelse, men penger har blitt trukket. Hva skal jeg gjøre?

Det kan ta opp til 24 timer før du mottar en ordrebekreftelse. Hvis du ikke har mottatt den etter 24 timer, vennligst kontakt kundeservice.

Jeg har ikke mottatt leveringsbekreftelsen. Er pakken min på vei?

Du vil motta en automatisk e-post når pakken din blir sendt. Vær oppmerksom på at noen produkter har lengre leveringstid (forhåndsbestillinger). Hvis et produkt i din bestilling har lengre leveringstid, vil hele bestillingen bli sendt når alle produktene er klare.

Jeg skrev feil sendingsadresse.

Vær vennlig å kontakte vår kundeservice så snart som mulig når det gjelder dette. Hvis bestillingen allerede har blitt sendt, kan vi dessverre ikke endre adressen for deg.

Jeg vil avbestille min ordre.

Vi gjør alltid vårt beste for å sende bestillingen din så raskt som mulig for å kunne love raske leveringstider. Av den grunn kan vi ikke kansellere en bestilling som allerede er behandlet.

Må jeg betale toll?

Nei, alle pakker som blir levert til Norge er tollfritt. Madlady er registrert under VOEC-systemet, les mer her: https://www.skatteetaten.no/person/avgifter/kjop-fra-utlandet/nettbutikker-og-e-markedsplasser-som-er-registrert-i-voec-registeret/

Rabattkode

Kan jeg kombinere rabattkoder?

Nei, du kan ikke legge til rabattkoder til reduserte priser eller kombinere flere rabattkoder med mindre vi har spesifisert den informasjonen.

Returer / Bytter

Hvor lenge har jeg angrerett?

Du har 30 dager, fra den dagen du mottar pakken, til å returnere eller bytte varene.

Hvordan foretar jeg et bytte?
  1. Logg inn på https://madlady.se/pages/returns-exchanges med e-postadressen din og ordrenummeret for bestillingen du ønsker å returnere.
  2. Marker produktene du vil returnere, klikk på "bytt mot noe annet" og velg produktet du vil bytte til.
  3. Når du har fullført returen din, får du en QR-kode som du kan skanne hos ditt utleveringssted, og de skriver ut en fraktetikett for deg.

4. Når du har returnert pakken din, opprettes en ny ordre hos oss og sendes ut. Du vil motta en ny leveringsbekreftelse.

Vi ber deg derfor om å ikke legge ved ønsker om bytte i returpakken, da varen du ønsker kan være utsolgt når pakken ankommer oss.

Vennligst merk at det ikke vil bli opprettet en ny betaling - du beholder din opprinnelige betalingsløsning.

Hvordan returnerer jeg?

Følg disse instruskjonene:

  1. Pakk ned varene dine sammen med returseddelen. Bruk helst den samme posen som vi sendte varene i. Ikke bruk en pose eller eske som er større enn den du fikk, da dette vil medføre et tillegg i prisen.
  2. Gå inn på https://madlady.se/pages/returns-exchanges og registrer returen din for å få en QR-kode (du trenger ikke å ha en konto hos oss eller være innlogget for å gjøre dette).
  3. Skann QR-koden hos ditt postkontor/utleveringssted, så skriver de ut en fraktetikett som festes på pakken.

Du trenger derfor ikke registrere retur via nettsiden vår.

Hvordan vet jeg om returen min har kommet?

Husk at det kan ta opp til 14 arbeidsdager (fra den dagen returen ankommer varehuset) for å få behandlet returen. Så snart den er behandlet, vil du motta en e-post.

Du kan følge med på når returen din har ankommet ved å søke etter pakkenummeret (det står på kvitteringen du har mottatt fra postagenten) på fraktselskapets nettside.

Her kan du spore pakken din: https://www.bring.no/

I følge sporingen har du mottatt returen min, men jeg har ikke mottatt refusjon. Hvorfor?

Det kan ta opptil 14 virkedager, fra den dagen pakken din ankommer vårt lager, før vi behandler returen din. Returer håndteres manuelt og krever en grundig kvalitetskontroll for å sikre at de returnerte varene er i original stand.

Når returen er håndtert vil du motta en e-post fra oss og Klarna om at betalingen din er oppdatert.

Har du betalt med kort tar refusjonen 3-5 virkedager.

Har du betalt fakturaen din vil refusjonen ta 5-7 virkedager.

Jeg har ingen returlapp eller etikett.

Vi legger ikke ved fraktetiketter eller returlapp i pakkene våre. I stedet registrerer du returen din via https://madlady.se/pages/returns-exchanges og da får du en QR-kode som du viser til utleveringsstedet. De skanner koden og skriver ut en fraktetikett for deg.

Koster det penger å returnere?

Når du returnerer, er returfraktkostaden 69 NOK hvis du bruker den forhåndsbetalte etiketten som følger med. Beløpet justeres etter refusjon.

Varen min er defekt, jeg ønsker å legge inn en klage.

- I det tilfelle du har mottatt en defekt vare, kan du kontakte vår kundeservice med ditt ordrenumer og et bilde av feilen. Du må kontakte oss innen 7 dager etter at du har mottatt varen din.

- Dersom du har mottatt feil vare/feil størrelse, vennligst kontakt vår kundeservice med ditt ordrenummer. Du må kontakte oss innen 7 dager etter at du har mottatt varen din.

Størrelse / Produkt

Er buksene tøyelige?

De aller fleste buksene våre er tøyelige. For å se detaljene, les produktbeskrivelsen hvor du finner informasjon om tøyeligheten.

Er det forskjellig lengde i alle bukser?

For det meste kommer buksene våre i to til tre forskjellige lengder: kort, vanlig, lang. Dersom din størrelse eller lengde er utsolgt kan du trykke på "varsle meg" og du vil få en e-postvarsel om når varen er tilbake på lager.

Hvilken lengde bør jeg velge?

For å finne lengde som passer best for deg, følg "finn din størrelse"-guide, se også på produktets størrelsetabell.

Hvilken størrelse bør jeg velge?

Sjekk ut og følg vår størrelsesguide for å finne din størrelse. Våre bukser har alle individuelle størrelseguider, dvs. vi bruker ikke generelle størrelsestabeller.

Jeg har bestilt bukser i samme lengde, med de er forskjellige i lengden?

I plaggproduksjon vil avvik på ca. 1-2 cm alltid aksepteres. Dersom lengden avviker mer enn det, vennligst ta kontakt med vår kundeservice.